Veel ondernemers en website eigenaren willen hun website zo actueel mogelijk houden. Daarbij wordt er vaak besloten om de oude nieuwsberichten te verwijderen. Immers, die berichten zijn niet meer actueel? Zonde, want dit kan je geld kosten!
Alle ondernemers willen uiteindelijk hetzelfde met hun website: veel bezoekers die geïnteresseerd zijn in hun product of dienst. Maar hoe kom je aan deze bezoekers? De meeste mensen beginnen hun zoektocht via een zoekmachine. De bekendste en grootste is natuurlijk Google. Wanneer je dus goed gevonden wordt in Google, zul je meer geïnteresseerde bezoekers naar je website trekken.
Maar hoe kun je er nu voor zorgen dat je website goed scoort in de zoekresultaten van deze zoekgigant? Er zijn veel factoren die hier van invloed op zijn. Eigenlijk te veel factoren om in dit artikel te behandelen, maar een belangrijke is toch wel de inhoud van je website, je content.
Bill Gates (de oprichter van Microsoft) voorspelde het al in 1996: “content is king”. Dit is iets wat Google ook vind. Verse, originele, goed geschreven content; Google is er gek op. Wanneer je dus zelf regelmatig nieuwe berichten op je site plaatst zal dit een positieve uitwerking hebben op je vindbaarheid. Wanneer je echter besluit om berichten te verwijderen kan het volgende scenario ontstaan:
Nu denk je misschien dat wanneer je iedere dag een nieuwsbericht plaatst, je website vol stroomt met bezoekers. Je besluit daarom om iedere dag te schrijven wat je hebt gegeten en je kopieert nieuws artikelen van de website van de concurrent. Waarschijnlijk onnodig te zeggen dat dit niet de juiste manier is ;).
Zorg er daarom voor dat:
En mocht dat ene nieuwsbericht op je homepage van een maand geleden toch een doorn in het oog zijn, kun je altijd nog een archiefpagina maken waarin je deze oude berichten plaatst. Zo kun je toch blijven profiteren van extra bezoekers vanuit Google!